Uutta siivouspalvelua etsiessä päällimmäisenä mielessä on laatu. Mutta kuinka tunnistaa paras vaihtoehto eri palveluntarjoajista?
Yli 16 vuotta alalla toiminut yritys, WashUP, haluaa kumota yleisiä siivousmyyttejä. Heidän kokemuksensa mukaan laatu ei synny pelkästä työntekijöiden tyytyväisyydestä tai kokemuksesta – se vaatii myös oikeanlaista asennetta, tarkkuutta ja selkeitä toimintatapoja.
Myytti: Kokemus takaa laadun
Pitkä kokemus ei aina takaa hyvää laatua. Vakiintuneet tavat voivat jopa hankaloittaa uudelleenkouluttautumista ja tarkkojen toimintatapojen omaksumista. WashUP arvostaa myös kokemattomiakin työnhakijoita ja panostaa noin 150 tunnin mittaiseen perehdytykseen, mikä on huimasti alan keskiarvoa enemmän.
Myytti: Kuka tahansa osaa siivota
Siivousalalla haastattelut kestävät usein pikaiset 15–30 minuuttia, keskittyen pääasiassa työkokemukseen. WashUP kiinnittää huomiota työnhakijan luonteeseen, motivaatioon ja vastuunottokykyyn. Siivoustaitoja voi opetella, mutta luotettavuutta ei.
Myytti: Puhdas lopputulos riittää
Moni ajattelee, että kiiltävä koti on kyllin hyvä. Todellisuudessa laatu syntyy ennakoivasta ja joustavasta palvelusta, jossa huomioidaan myös viime hetken sairastumiset ja muutokset. Selvitä siis siivouspalvelua etsiessäsi, miten yritys toimii yllättävissä tilanteissa. WashUP tarjoaa 3 päivän peruutusmahdollisuuden ja siivousvuoron saa siirtää maksutta tätäkin lyhyemmällä varoitusajalla.
Myytti: Tyytyväinen työntekijä = huippulaatu
Yksi yleisimmistä harhakäsityksistä on, että tyytyväiset työntekijät takaisivat korkealaatuisen siivouksen. Hyvä työilmapiiri motivoi, mutta huipputulos vaatii selkeitä toimintatapoja. WashUP panostaa molempiin, jotta voi tarjota asiakkailleen todellisia tuloksia tyhjien lupausten sijaan.

Puhdas koti on tärkeä osa arjen sujuvuutta ja viihtyisyyttä
WashUP on kotimainen siivouspalvelu, joka kilpailee tuloksilla lupausten sijaan.